Meest gestelde vragen!

 

 

Wat heeft het  gratis zakelijke zentrada lidmaatschap mij te bieden?

Hoe functioneert het bestelproces bij zentrada en TradeSafe?

Welke extra functies en services ontvang ik bij het Professional Membership?

Moet ik provisie/commissies betalen?

Wie kan lid van het zentrada.network worden?

Hoe vind ik het snelst de beste aanbiedingen?

Welke meerwaarde heeft de zentrada e-mail Info-dienst/Newsletter?

Welke zekerheid heb ik bij het bestellen via zentrada & TradeSafe?

Is mijn geld veilig bij TradeSafe?

Wat doe ik bij problemen met mijn bestelling?

Hoe werkt de orderafhandeling bij TradeSafe?

Waarom kan ik bij zentrada niet in één stap de bestelling afmaken?

Hoe krijg ik, nadat ik al betaald heb, bij kortingen mijn geld retour?

Hoe kan ik het meest efficiënt nabestellen?

Hoe werkt de inkoop in het buitenland?

Hoe communiceer ik met buitenlandse leveranciers?

Hoe kan ik in het buitenland zonder BTW kopen (tax-free) ?

Hoe kan ik zelf via zentrada mijn producten aanbieden en verkopen?

Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens beheren, aanpassen, wijzigen?

 


Wat heeft het gratis zakelijke zentrada lidmaatschap mij te bieden?

Het zentrada.network biedt kleinere zelfstandige retailers en wederverkopers de kans om toonaangevende leveranciers in Europa te zoeken en om prijzen te vergelijken en via het TradeSafe orderplatform zonder risico's interessante producten voor wederverkoop gunstig in te kopen.

Het gebruik van zentrada & TradeSafe is voor de zakelijke wederverkoper in het Basic Membership helemaal gratis en er zijn geen verborgen vergoedingen, transactiekosten of commissies voor u als wederverkoper.

Het gehele zentrada.team, met kantoren en medewerkers in 7 Europese landen, zijn tijdens normale kantooruren voor u telefonisch of per email beschikbaar en voorzien u van informatie over het platform, uw bestellingen etc.

Om u de best mogelijke prijzen te bieden wordt het zentrada.network ook gefinancierd, in aanvulling op de lage transactiekosten voor de aanbieders, door een lage contributie van het veel gebruikte Professional Membership welke aanvullende financiële diensten, informatie en functies biedt.
terug


Hoe functioneert het bestelproces bij zentrada en TradeSafe?

TradeSafe is het offerte-, order- en betaalplatform voor alle wederverkopers in het zentrada.network &, dat door het moederbedrijf van zentrada.network GmbH Co KG van Schimmel Media Verlag GmbH & Co KG wordt beheerd. Met uw zentrada lidmaatschap bent u automatisch ook vrijgegeven voor het gebruik van het TradeSafe-platform, zonder verdere kosten.

Het TradeSafe principe werd ontwikkeld voor de behoeften van internationale groothandel en inkoop en biedt U een 100% zekerheid en veiligheid voor uw zakelijke transacties ongeacht de omvang en in heel Europa.

NL-Buyer-Protection-TradeSafe

TradeSafe garandeert u met 2 eenvoudige principes de meest haalbare tevredenheid en veiligheid.

  • U stuurt, elektronisch, uw winkelwagen als offerte aanvraag aan de aanbieder en na ontvangst van de offerte van de leverancier met alle duidelijk ingevulde parameters (transportkosten, voorraad, levertijd en btw afhandeling) bestelt u pas.
  • U betaalt het volledige bedrag aan zentrada.TradeSafe, wij sturen de leveringsopdracht aan de leverancier en betalen de leverancier pas uit nadat u de vrijgave in het TradeSafe systeem geaccordeerd heeft of dit automatisch 10 dagen na versturen van de goederen vrijgegeven wordt.
  • De leveranciers zijn verplicht u de beste prijs aan te bieden
    NL-BestPrice-Garantie

    Het TradeSafe-principe garandeert u als wederverkoper niet alleen een 100% inkoopbescherming en snelle goede degelijke service in uw groothandelsinkopen , maar wij garanderen u ook de beste (staffel)prijs voor het product bij de betreffende leverancier op het tijdstip van uw bestelling, uitgezonderd eventuele actieprijzen, klanten- of actiekortingen.
    Bestaande klantenkortingen uit reeds bestaande zakelijke relaties kunnen in seperate bestellingen door de leverancier worden verwijderd.
    Indien u een prijsnadeel constateert bij één van onze leveranciers meldt u dit dan vóór de ontvangstbevestiging en wij zorgen voor een korting op uw bestelling.
terug


Welke  functies en services ontvang ik bij het Professional Membership?

Voor een lage jaarlijkse vergoeding van 98, - euro netto biedt het Professional Membership U een scala aan geavanceerde functies voor een onafhankelijk prijsvergelijk tussen producten, achtergrondinformatie over leveranciers en diverse financiële kortingsmogelijkheden.

Bij een inkoopvolume per jaar van 7.500 euro ontvangt u als bonus uw betaalde Professional Membership fee retour.
NL-Bonus


terug


Moet ik provisie/commissies betalen?

Nee – het gebruik van zentrada en ook het gebruik van het TradeSafe proces en de daarmee verbonden 100% inkoperbescherming is vrij van commissies en provisies voor de wederverkoper. Zentrada wordt gefinancierd door reclame-inkomsten, Professional Membership contributie en voor een klein deel ook door provisie van succesvol afgesloten transacties door de aanbieders. Deze provisies zijn laag en de leveranciers in het zentrada.network zijn verplicht u in het TradeSafe-proces altijd de beste prijs aan te bieden: best price guarantee voor u als inkoper.

terug


Wie kan lid van het zentrada.network worden?

Iedereen die zakelijk actief is of vergelijkbaar (bv. clubs, verenigingen ...) goederen in grotere volumes inkoopt..

De aankoop voor prive-gebruik en verbruik, ook door handelaren is uitgesloten. Door uw registratie in het zentrada.network bevestigt u het zakelijke doel en status in het gebruik van zentrada & TradeSafe. De toepassing van de consumentenwetgeving is uitgesloten. Bij twijfel over uw identiteit of zakelijk gebruik heeft zentrada het recht u te blokkeren of extra bewijs te vorderen.

terug

 


Hoe vind ik het snelst de beste aanbiedingen?

Indien u al van te voren weet wat u zoekt gebruikt u dan gewoon de zoekfunctie met uw zoekwoorden. Als geregistreerd lid heeft u dan direct toegang tot alle product aanbiedingen, ook de via TradeSafe direct bestelklare aanbiedingen, leveranciers en prijzen. Alleen met een portaal als zentrada is het mogelijk om de prijzen vergelijken van verschillende Europese groothandelaren.

eenvoudige prijsvergelijkingfunctie biedt u de mogelijkheid om snel en eenvoudig geld te besparen, deze "Professional Membership" vergemakkelijkt het vergelijken.

Indien u op zoek bent naar nieuwe productideeën of trends gebruikt u het beste de productcategorieën aan de linkerzijde om te navigeren of de shopping & inkoop thema’s op de home-page. De getoonde productaanbiedingen worden via een speciale performance-index (PFI) getoond, deze weerspiegelt de populariteit van het product. Aanvullend ziet u de best-sellers en de meest gevraagde aanbieders per productgroep. Zo heeft u met zentrada de unieke mogelijkheid om te profiteren van de ervaringen van uw mede-inkopers in Europa.

Deze unieke voordelen staan in alle shops en salesrooms tot uw beschikking.

terug

 


Welke meerwaarde heeft de zentrada e-mail Info-dienst/Newsletter?

De ontwikkeling van de diensten en aanbiedingen in het zentrada.network gaat extreem snel. Dagelijks worden duizenden aanbiedingen ingevoerd, bijgewerkt of aangepast en de beste deals zijn ook snel verkocht.

Via de zentrada informatie diensten (nieuwsbrieven) wordt u automatisch op de hoogte gebracht van de meest belangrijke en actuele aanbiedingen en onderwerpen die aansluiten bij uw voorkeuren. In uw eigen persoonlijke inkoop-cockpit, MyZentrada, kunt u Alerts aanmaken, beheren, aanpassen of wijzigen, bijvoorbeeld voor aanbieders, merknamen of zoekbegrippen, u wordt dan per email automatisch geïnformeerd indien er nieuwe ontwikkelingen zijn. Zo mist u geen aanbiedingen en bent u altijd geïnformeerd. Zorgt u er aub voor dat uw e-mailadres altijd bereikbaar is. Zodra we meerdere emails niet kunnen afleveren, wordt uw e-mailadres automatisch geblokkeerd totdat het handmatig opnieuw geactiveerd wordt.

terug

 


Welke zekerheid heb ik bij het bestellen via zentrada & TradeSafe?

TradeSafe is uw persoonlijke inkoop-service in het zentrada.network en is speciaal ontworpen voor de behoeften van de groothandelsinkoop via internet en in Europa. Het order- en betaalproces via TradeSafe beschermt uw geld en garandeert dat u ontvangt wat u bestelt heeft.

Bij een onjuiste product beschrijving, transportschade, onjuiste of ontbrekende goederen, te late levering of niet-levering, meldt u in het TradeSafe systeem uw probleem via het Trouble-Ticket systeem, dit is volledig geïntegreerd in het TradeSafe proces. Na het melden van het probleem stopt de uitbetaling van uw geld aan de leverancier en een medewerker van TradeSafe zal persoonlijk contact met u opnemen via telefoon of email voor een oplossing. Het unieke TradeSafe systeem heeft de voorkeur van leveranciers en afnemers en biedt risicovrije handel in Europa zonder rekening te hoeven houden met verschillende talen, afzonderlijke algemene voorwaarden of speciale rechtssituaties in sommige landen.,br />


terug




Is mijn geld veilig bij TradeSafe?

TradeSafe verzorgt in uw opdracht de order- en betaalafhandeling van uw enkelvoudige transactie conform de TradeSafe algemene voorwaarden en procedures.

Om de veiligheid te verhogen wordt TradeSafe beheerd door het moederbedrijf van zentrada Schimmel Media Verlag GmbH & Co KG. Dit heeft een aansprakelijkheidsvermogen van 500.000 euro en is al vele jaren zeer succesvol in deze markt.

Uw geld wordt binnen TradeSafe in een "holding" beheerd, zonder al te grote bedrijfsrisico’s en, in aanvulling op de verbeterde persoonlijke aansprakelijkheid van de exploitant wordt u ook beschermd tegen overige bedrijfsrisico's, vaak veel beter dan bij de leverancier.


terug




Wat doe ik bij problemen met mijn bestelling?

Indien uw bestelling niet, binnen 10 werkdagen na de verzendbevestiging van de leverancier, bij u binnenkomt of indien de levering niet juist of beschadigt is, meldt u dan direct een probleem in het TradeSafe systeem via de link “probleem melden” bij de betreffende transactie.

De uitbetaling aan en afrekening met de leverancier wordt door deze probleemmelding stop gezet. Een medewerker van TradeSafe zal contact met u opnemen om het probleem en de mogelijke oplossingen te bespreken.
trouble ticket nl
terug




Hoe werkt de orderafhandeling bij TradeSafe?

De order afhandeling binnen de groothandel is anders dan prive aankopen. Het unieke TradeSafe order- en betaal proces is volledig afgestemd op deze groothandel inkoop.

  • U verzamelt de gewenste producten in uw winkelwagentjes vanuit de salesrooms of shops van de betreffende leveranciers (per leverancier wordt er automatisch een seperaat winkelwagentje voor u aangemaakt, inkopen kann alleen per leverancier)
  • In uw persoonlijke back office en bij elk winkelwagentje ziet u de functie „vrijblijvende TradeSafe offerte aanvragen“. Bij het versturen van uw vrijblijvende offerte aanvraag heeft u ook de mogelijkheid om in de chat-functie vragen, opmerkingen en eventuele prijsverwachtingendirect aan de leverancier te vragen, dit kunt u gewoon in uw eigen taal doen, er zit een vertaal functie ingebouwd.
  • De leverancier ontvangt uw offerte aanvraag en controleert uw aanvraag op voorraad, levertijden, transportkosten naar uw afleveradres en (indien u uw BTW nummer heeft ingevuld) controleert uw EU BTW nummer voor eventueel verlegde BTW regeling. De leverancier stuurt u vervolgens via het TradeSafe systeem een offerte.
  • U ontvangt van ons een email indien de offerte voor u klaar staat om te controleren, indien akkoord dan kunt u deze bestellen en ontvangts u informatie omtrent de betaling, overschrijving of direct online via onze Europese betaalpartner SKRILL, waar eveneens IDEAL onder valt. U betaalt aan zentrada|TradeSafe het volledige transactiebedrag en wij versturen de opdracht tot levering aan de leverancier en bewaren uw geld totdat de levering ontvangen is en u de afrekening met de leverancier vrijgeeft.
  • Nadat de leverancier de verzending van de goederen in zijn TradeSafe systeem aangemeld heeft zijn er 10 werkdagen ingebouwd om uw zending bij uw afleveradres te laten binnenkomen. In deze 10 dagen heeft u de mogelijkheid om de zending, na ontvangst, af te melden in het TradeSafe systeem als zijnde ontvangen of een eventueel probleem te melden. Na 10 werkdagen wordt de transactie automatisch als geleverd beschouwd en gaan wij over tot uitbetaling van de leverancier. De factuur van de goederen wordt door de leverancier met de goederen meegestuurd of wordt u per post toegestuurd.
  • Eventuele problemen aub direct en tijdig in het TradeSafe systeem via de link „probleem melden“ invoeren, daarmee wordt de uitbetaling aan de leverancier stopgezet totdat het probleem opgelost en afgemeld is.
terug


Waarom kan ik bij zentrada niet in één stap de bestelling afmaken?

Bestellingen en inkopen via de groothandel zijn vaak omvangrijker en gecompliceerder en zijn niet vergelijkbaar met prive inkopen. Om de afhandeling goed te kunnen regelen en aan de verwachtingen van de klanten zo optimaal mogelijk te kunnen voldoen is het belangrijk dat de meest dringende zakelijke vragen rondom een transactie zo goed mogelijk zijjn beantwoord

De voorraad controle (zijn de gevraagde producten nog (allemaal) in voorraad en aanwezig), levertijden, verzendkosten naar uw locatie, eventueel extra kortingen en de BTW afhandeling (in EU) zijn alleen via een actuele aanvraag met een individuele aanbieding bindend te maken. Alleen op die wijze is de inhoud van de uiteindelijke bestelling bindend en duidelijk genoeg om via een TradeSafe platform met alle inkoopvoordelen naar tevredenheid te kunnen garanderen.

terug


Hoe krijg ik, nadat ik al betaald heb, bij kortingen mijn geld terug?

Indien u, door bijvoorbeeld het feit dat er te weinig goederen geleverd zijn, een extra korting aangeboden krijgt van de leverancier, will TradeSafe u dit geld zo snel mogelijk terugstorten.

U wordt dan gevraagd, of u kunt dat al direct op voorhand zelf aanleggen, uw bank details via „MyZentrada – MyAccount“ in SEPA-Formaat met IBAN en BIC nummer invoeren. De terugstortingen van teveel betaalde transacties gebeurt een aantal keren per week. De bakdetails worden uitsluitend voor terugstortingen gebruikt. .

terug

 


Hoe kan ik het meest efficiënt nabestellen?

Normaliter verkoopt u de via het zentrada.network ingekochte goederen direct weer en wilt u deze snel, eenvoudig nabestellen bij de betreffende leveranciers.

Via zentrada en TradeSafe heeft u een overzicht van uw lopende, vervallen en afgehandelde transacties en kunt u iedere transactie oproepen en aanpassen aan hetgeen u op dat moment wilt, u ziet dan direct of bepaalde producten nog beschikbaar zijn of niet meer. U verzamelt die producten weer en start een nieuwe transactie (offerte) aanvraag.

  • In het TradeSafe-systeem vindt u de details bij de afgelopen transactieaanvragen, offertes en bestellingen en een zoekfunctie waarmee u via zoekwoorden de betreffende transacties sneller terugvindt.
  • In de MyZentrada inkoop-cockpit vindt u een lijst met alle tot nu toe bestelde en nog voorhanden producten van alle leveranciers.
  • In de inkoop-cockpit kunt u ook direct naar de betreffende leverancier gaan en daar ter plekke de reeds bestelde goederen zien en deze wederom in een winkelwagentje leggen en de aanvraag versturen.
  • In de shops en salesrooms van uw leveranciers vindt u een link naar uw persoonlijke „besteloverzicht“ met alle bestelde en nog in voorraad zijnde producten.
terug

 


Hoe werkt de inkoop in het buitenland?

zentrada biedt u toegang tot interessante leveranciers uit heel Europa en met TradeSafe de eenvoudige risico-vrije order- en betaalverwerking. Het TradeSafe bestelproces is voor u hetzelfde als in Nederland en België en het zentrada team in Maastricht staat voor u klaar. De leverancier ontvangt alle informatie in zijn/haar eigen landstaal en indien er problemen zijn dan communiceren wij via onze buitenlandse zentrada kantoren. Cchatberichten voert u gewoon in uw eigen taal in, dit wordt dan automatisch omgezet.

Belangrijk: Zorg ervoor dat u uw BTW-nummer (BTW-nummer) invoert in het zentrada.network en bij TradeSafe om BTW-vrij in Europa te kunnen inkopen.

terug


Hoe communiceer ik met buitenlandse leveranciers?

Het TradeSafe-proces vindt automatisch plaats in de landstaal van de transactie partners (bijvoorbeeld Nederlands voor de Nederlandse inkoper en Duits voor de Duitse leveranciers). Uw Nederlands ingevoerde teksten bij de chat worden vertaald door de ingebouwde vertaalfunctie. Tevens geldt dit voor de ontvangen antwoorden, die kunt u ook weer met één knop vertalen.

Bij vragen over producten of eventuele speciale afhandelingaanvragen voor grotere opdrachten en aanvragen kunt u te allen tijde contact opnemen met onze zentrada/TradeSafe medewerkers in Maastricht die samen met hun collega’s in de verschillende Europese landen communiceren en uw vraagstuk zullen behandelen. U wordt altijd in uw eigen taal te woord gestaan.

terug


Hoe kan ik in het buitenland zonder BTW kopen (tax-free);

Binnen de Europese Gemeenschap heeft u voldoende aan een geldig BTW nummerom met verlegde BTW in te kunnen kopen.

Een BTW nummer wordt u automatsich verstrekt indien u uw bedrijf opricht en inschrijft bij de Kamer van Koophandel. Voert u aub correct uw BTW nummer in bij zentrada|TradeSafe met de daarbij behorende firmanaam (indien de naam afwijkt zal de leverancier de btw vrijstelling vaak afkeuren, en het juiste adres. Controleer bij uw offerte aanvragen of het juiste nummer ingevuld is en bij de bestelling of er inderdaad zonder btw is aangeboden.

terug


Hoe kan ik zelf via zentrada mijn producten aanbieden en verkopen?

Onderaan de zentrada Homepage vindt u onder de link „Info voor verkopers“ de mogelijkheden om uw producten zelf via een salesroom of shop in het zentrada.network aan te bieden, of bel met onze sales afdeling in Maastricht voor meer info en uitleg. Ook de mogelijkheid voor banners en advertenties in het Duitstalige zentrad@Magazine zijn zeker interessant voor Nederlandse groothandelaren..

terug


Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens beheren, aanpassen, wijzigen?

In de MyZentrada – inkoop-cockpit pagina vindt u de link „Mijn zentrada-account“ dit is de link naar uw toegangsgegevens. Houdt u aub uw email adres actueel en zorgt u ervoor dat deze bereikbaar is voor transactie mededelingen en informatie. Hier vindt u tevens de link naar „mijn bakn gegevens“ en „factuur- en leveradres“ .
terug